Pedagógusok a digitális korban. Trendvizsgálat egy nagyváros iskoláiban
Az utóbbi évtizedekben rendkívüli mértékben felgyorsult technológiai
fejlődés és az IKT-eszközök egyre jelentősebb térhódítása
következtében kialakuló információs társadalom számos új kihívást
generált tagjai számára. Megváltozott az információhoz jutás
módja, sebessége, új kommunikációs formák jöttek létre, átalakultak
a munkaerőpiac követelményei. Folyamatosan csökken azoknak
a szakmáknak az aránya, melyek a digitális írástudás legalább
minimális szintje nélkül is betölthetők, és a hétköznapi tevékenységeinkhez
is egyre nélkülözhetetlenebbé válnak ezek az ismeretek.
A változások természetesen az oktatásra is hatást gyakoroltak, sőt elengedhetetlenül fontossá vált az IKT-eszközök alkalmazása, magas szintű integrálása az oktatási folyamatba. Ha ugyanis a XXI. századi tanulókat XX. századi eszközökkel és módszerekkel oktatjuk, akkor a diákok érdeklődése, motiváltsága és ezzel szoros összefüggésben a tanítási folyamat hatékonysága, eredményessége a legtöbb esetben meglehetősen alacsony szintű lesz. Azonban ha használni kezdjük a digitális technológiát, akkor jelentős javulást érhetünk el, de a napjaink igényeinek valóban megfelelő oktatás csak akkor valósulhat meg, ha a módszereken is változtatunk. Ez a könyv ezt a bonyolult, soktényezős, jelenleg is zajló folyamatot vizsgálja.
A kötetben egyrészt a digitális technológia fejlődése, terjedése által generált társadalmi változásokat, az átalakuló tanítási-tanulási környezetet és az ezekből indukálódó elvárásokat tekintjük át, másrészt egy kutatássorozat adatait felhasználva az új kihívások, feltételrendszerek kusza hálójában tevékenykedő pedagógusok attitűdjét, illetve a tanítási folyamat változásának jellemzőit vizsgáljuk meg.
A változások természetesen az oktatásra is hatást gyakoroltak, sőt elengedhetetlenül fontossá vált az IKT-eszközök alkalmazása, magas szintű integrálása az oktatási folyamatba. Ha ugyanis a XXI. századi tanulókat XX. századi eszközökkel és módszerekkel oktatjuk, akkor a diákok érdeklődése, motiváltsága és ezzel szoros összefüggésben a tanítási folyamat hatékonysága, eredményessége a legtöbb esetben meglehetősen alacsony szintű lesz. Azonban ha használni kezdjük a digitális technológiát, akkor jelentős javulást érhetünk el, de a napjaink igényeinek valóban megfelelő oktatás csak akkor valósulhat meg, ha a módszereken is változtatunk. Ez a könyv ezt a bonyolult, soktényezős, jelenleg is zajló folyamatot vizsgálja.
A kötetben egyrészt a digitális technológia fejlődése, terjedése által generált társadalmi változásokat, az átalakuló tanítási-tanulási környezetet és az ezekből indukálódó elvárásokat tekintjük át, másrészt egy kutatássorozat adatait felhasználva az új kihívások, feltételrendszerek kusza hálójában tevékenykedő pedagógusok attitűdjét, illetve a tanítási folyamat változásának jellemzőit vizsgáljuk meg.
Szerző: | Buda András |
Cím: | Pedagógusok a digitális korban. Trendvizsgálat egy nagyváros iskoláiban |
Információk: | kartonált, 264 oldal |
ISBN: | 978 963 556 055 4 |
Kiadás éve: | 2020 |
Ár: | 2 950 Ft |
Kedvezményes ár: | 2 065 Ft |
Hasonló termékek

Generatív grammatikai gyakorlókönyv I–II.
Alberti Gábor – Medve Anna – Balogh Kata

A freudi művészetpszichológia. Freud, az író
Halász László

A reprezentáció szintjei
László János – Kállai János – Bereczkei Tamás (szerk.)

A téri megismerés és a nyelv
Lukács Ágnes – Király Ildikó – Racsmány Mihály – Pléh Csaba

A pletyka
Szvetelszky Zsuzsanna