Médiaszabályozás, közérdek, törvény
A médiaszabályozástól azt várjuk, hogy az állampolgárok érdekeit szolgálja, és a közérdek köré csoportosítható értékek hassák át. Működését, hatását és eredményességét kizárólag úgy lehet megítélni, mennyiben tesz eleget e céloknak.
A média a demokrácia működésének lényegi eleme, ezért működését nem lehet a szabályozatlan piacra bízni, mert az a legkisebb nevezőt kereső, egysíkú médiaprogramokhoz vezetne. Ugyanakkor a globalizáció, a liberális gazdaságpolitika eredményeképp olyan nemzetközi médiabirodalmak jöttek létre, amelyek alapvetően veszélyeztetik a médiapluralizmust, a sokszínű, kiegyensúlyozott tájékoztatás alapját.
A szerzők tehát a demokrácia, a polgári egyenlőség érdekében és a társadalmi kirekesztés ellenében azt vizsgálják, milyen esélyei vannak még a nyilvánosság, az állampolgárok (és nem a fogyasztók) érdekeit szem előtt tartó médiaszabályozás kialakításának.
A könyvet a médiatudomány, a szociológia és a politikatudomány, valamint a közéleti kérdések iránt érdeklődőknek ajánljuk.
Az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet és a Gondolat Kiadó közös kiadványa
Szerző: | Feintuck, Mike – Varney, Mike |
Fordító: | Almási Gábor |
Cím: | Médiaszabályozás, közérdek, törvény |
Információk: | Keménytáblás, 253 oldal |
ISBN: | 978 963 693 250 3 |
Kiadás éve: | 2011 |
Ár: | 3 490 Ft |
Kedvezményes ár: | 2 443 Ft |
Hasonló termékek

A torz(ító)szülött. A média-hírvilág hatása

A reklám fogalomtára

Közbeszéd és társadalmi igazságosság

Felhasználóbarát honlapok. Webergonómiai tanulmányok
