A propaganda propagandája Gondolat Kiadó
Egy pillanat...
GONDOLAT KIADÓ

A propaganda propagandája



Ha asszociációs játékot játszanánk, akkor a propaganda szóról bizonyára sokaknak elsőre a politika, az ellenségkép, félelemgerjesztés, háború és hasonló fogalmak ugranának be. Főleg negatív gondolataink támadnak: a harci plakátok, újságok főcímei, netán hírmagyarázatai, az idősebbeknek filmhíradók jelennek meg szemük előtt. Pedig a propaganda nem csak a politikáról szól. Vajon miért nem arra asszociálunk, hogy hatására egyre többen törődnek többet az egészségükkel? Vagy egyre kevesebben gyújtanak rá a cigarettára? Ennek okai között is ott van a propaganda. Miért szitokszó a propaganda? Egyáltalán mióta beszélünk róla? Milyen a természete? Hol, hogyan, milyen formákban, alakokban jelenik meg? Mennyire ártalmas vagy hasznos a média a propaganda oldaláról nézve? Van-e tudományos alapja a propaganda készítésének, befogadásának? Mérhető-e a hatékonysága? Ezekre és hasonló kérdésekre keres választ a könyv. Teszi mindezt széleskörű merítéssel, kitűnő –főleg hazai- társadalomkutatók, történészek, politológusok, pszichológusok, kommunikációs szakemberek és szociológusok tanulmányai segítségével. Mindeközben hitet tesz a propagandaszociológia létjogosultsága mellett. A propaganda történetétől, alakváltozásaitól jut el a jövőig. A 27 publikációt tartalmazó válogatás átfogóan és az egyetemi jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti be az Olvasót a propaganda zegzugos világába, úgy, hogy újszerűen körvonalazza a szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben.
Joggal számíthat mindazok érdeklődésére, akik tanulják, hivatásszerűen foglalkoznak a propagandával, avagy csak érdeklődőként tapasztalják nap, mint nap bármilyen formában való jelenlétét.
A kötet szerkesztői két tudományág képviselői. Sólyomfi Andrea Hanna individuál-pszichológus, turizmus- és civilbiztonsággal foglalkozó egyetemi oktató. Virányi Péter szociológus, egyetemi oktató. Több könyve, publikációja jelent meg reklámszociológia, reklámtörténelem témában, de a tervezés, kivitelezés gyakorlatában is bizonyította jártasságát.

A könyv jelenleg nem rendelhető!

Szerző: Sólyomfi Andrea Hanna – Virányi Péter
Cím: A propaganda propagandája
Információk: keménytáblás
ISBN: 978 963 693 972 4
Kiadás éve:
Ár: 0 Ft
Kedvezményes ár: 0 Ft