A kommunikatív cselekvés elmélete
Jürgen Habermas hatalmas kétkötetes munkája először 1981-ben jelent meg, és egyértelműen a 20. század második felének legjelentősebb társadalomelméleti teljesítménye, csak Max Weber nagy műve, a Gazdaság és társadalom hasonlítható hozzá.
A kommunikatív cselekvés elmélete a kritikai társadalomelmélet alapjainak tisztázását tűzi ki célul. A kommunikatív cselekvés mint alapfogalom három tematikus komplexumhoz nyit utat, amelyek egymással szorosan összefonódnak: a kommunikatív racionalitás fogalmához, egy kétlépcsős, a cselekvés és a rendszer paradigmáit összekapcsoló társadalomfelfogáshoz és egy olyan elméleti koncepcióhoz, amely a modernség paradoxonait az életvilág kommunikatív struktúráinak az önállósult, formálisan megszerveződött cselekvési rendszereknek való alárendelés segítségével világítja meg.
Habermas korszakos munkája számtalan elméleti elágazásával az elmúlt harminc évben a társadalomfilozófia és az empirikus társadalomkutatás megkerülhetetlen alapműve.
Szerző: | Habermas, Jürgen |
Fordító: | Berényi Gábor, Felkai Gábor |
Cím: | A kommunikatív cselekvés elmélete |
Információk: | Keménytáblás, 612 oldal |
ISBN: | 978 963 693 339 5 |
Kiadás éve: | 2011 |
Ár: | 5 990 Ft |
Kedvezményes ár: | 4 193 Ft |
Hasonló termékek

Egy lehetséges és kívánatos nyugdíjrendszer

A lakótelep

A romák/cigányok és a láthatatlan gazdaság
