A kommunikáció rituális elmélete
Az általános kommunikációelmélet nagy iskolái, irányzatai – tranzakciós, interakciós, participációs – között tartják számon a kommunikáció rituális leírását, modelljét. Az elméleti alapok kialakítása James Carey
nevéhez fűződik, aki az 1970-es évektől publikált
a témában. Kommunikáció és kultúra kapcsolatára, a kommunikációban részt
vevő ember kultúrát (és egyben jelentést) létrehozó és alakító mindennapi cselekvésére figyel az elmélet. Carey méltatói a kommunikációkutatás
értelmező fordulataként tekintenek életművére. A rituális modell
megjelenése nemcsak a kommunikáció-, de a médiakutatás területén is visszhangra talált, s nemcsak a klasszikus tömegkommunikáció,
de a közösségi média folyamatainak elemzésében is megjelenik a kortárs
kutatásokban.
Bár maga a rituális modell meglehetősen sokat emlegetett a magyar kommunikációs szakirodalomban is, ám átfogó monográfia
még nem született a témában. A kötet ily módon hézagpótlásra vállalkozik a magyar nyelvű szakirodalmi kínálatban.
Andok Mónika PhD (1972) kommunikációés médiakutató, tanszékvezető egyetemi docens a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kommunikációtudományi tanszékén. A Magyar Kommunikációtudományi Társaság és a Magyar Szemiotikai Társaság tagja. Főbb kutatási területei: általános kommunikációelmélet, közösségi média, médiaműfajok szövegtipológiai kutatása. Legutóbbi könyvei: A hírek története (2013) Aczél–Andok–Bokor: Műveljük a médiát! (2015), Digitális média és mindennapi élet (2016).
Szerző: | Andok Mónika |
Cím: | A kommunikáció rituális elmélete |
Információk: | Kartonált, 150 oldal |
ISBN: | 978 963 693 793 5 |
Kiadás éve: | 2017 |
Ár: | 2 500 Ft |
Kedvezményes ár: | 1 750 Ft |
Kapcsolódó bejegyzés
Hasonló termékek

A torz(ító)szülött. A média-hírvilág hatása

A reklám fogalomtára

Közbeszéd és társadalmi igazságosság

Felhasználóbarát honlapok. Webergonómiai tanulmányok
