Nyitóoldal A kiadóról Szerkesztőség Vendégkönyv
Hírlevél megrendelése
E-mail:
Text-alapú hírlevél
HTML hírlevél
Újdonságok
Előkészületben
Sorozataink
Betűrendes katalógus
Tárgyköri katalógus
Gondolat Könyvesház
Partnereink
Megrendelés
Sajtóvisszhang
E-könyv
Kutatás - Módszertani Kiskönyvtár

Könyvek Listája
Szerző: Csíkos Csaba
Cím: Pedagógiai kísérletek kutatásmódszertana
Információk: 132 oldal, kartonált, ár: 1800.- Ft
ISBN: 978 963 693 410 1

Kutatás-módszertani Kiskönyvtár. Könyvünk célja, hogy a pedagógiai kísérletek kutatásmódszertanának áttekintésével tananyagként szolgáljon a pedagógia szakos és pedagógiai kutatói képzésekben, és reményeink szerint kézikönyve lesz a kutató kollégáknak és a kutatótanári vénával megáldott gyakorló pedagógusoknak. A randomizált kísérletekkel kapcsolatos oktatáspolitikai döntések, a kísérleti hatás számszerűsítésének változó divatja, és természetesen a Magyarországon elvégzett pedagógiai kísérletek egyre gazdagabb repertoárja egyaránt indokolják egy új, tankönyvszerű összegzés elkészítését.

Szerző: Molnár Gyöngyvér
Cím: A Rasch-modell alkalmazási lehetőségei az empirikus kutatások gyakorlatában. Alapvető elemzések a társadalomtudományi kutatásokban
Információk: 206 oldal, kartonált, ár: 2200.- Ft
ISBN: 978 963 693 415 6

Kutatás-módszertani Kiskönyvtár. A pedagógiai mérés-értékelés a 21. század tanítással-tanulással, neveléstudománnyal foglalkozó kutatásainak egyik leggyorsabban fejlődő területe. A valószínűségi tesztelmélet és azon belül is a Rasch-modell a tesztelméletek egy újabb generációját képviselik, melyek felépítése, a mérés hibájának kezelése gyökeresen eltér a klasszikus tesztelmélet által használt matematikai eljárásoktól, függvényektől. A könyvben speciális tulajdonságainak köszönhetően kiemelt figyelmet fordítok az egyik legismertebb és legelterjedtebb valószínűségi tesztelméleti modellnek, a Rasch-modellnek és továbbfejlesztett változatainak. A különböző területek ismertetése során nagy hangsúlyt fektetek a gyakorlatias példák, mintaelemzések bemutatására, amivel igyekszem minél inkább kézen foghatóvá és szemléletesség tenni a különböző eljárásokat. A kézikönyv megírásának apropóját az adta, hogy hazánkban is egyre nő azon kutatók, pedagógusok, egyetemi hallgatók, társadalomtudományi és azon belül is pedagógiai kutatásokkal foglalkozók köre, akik kutatásaik tervezése és adataik elemzése során fel kívánják használni a valószínűségi tesztelmélet eszközrendszerét, vagy csak meg szeretnék érteni a legjelentősebb nemzetközi (pl.: OECD PISA) és hazai (pl.: Országos Kompetenciamérés) felmérések elemzéseit, azok eredményeit.

   1 - 10 (Összesen: 2)